لطفا منتظر بمانید

کلاس پرواز چیست



از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر تعیین قیمت بلیط هواپیما و به خصوص کیفیت خدمات پرواز ، کلاس پرواز می باشد . روش هایی که مسئولین شرکت های هواپیمایی به جهت تعیین قیمت بلیط ها مورد استفاده قرار می دهند ، تا حدودی پیچیده می باشد . البته مسئولین برای انجام چنین مسئولیتی تحت فشار می باشند ، زیرا باید کاملا صحیح انجام گردد . در حقیقت فروش بلیط در کلاس های پروازی مختلف با قیمت های متفاوت یکی از روش های کسب درآمد شرکت های هواپیمایی می باشد . در صورتی که قصد رزرو و خرید بلیط هواپیما از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی با هر نوع کلاس پروازی را دارید ، می توانید با مراجعه به وب سایت ما قیمت بلیط ها را مقایسه کرده و بهترین قیمت را از فروشنده های معتبر تهیه نمایید .

 

کلاس پرواز چیست و چه تاثیری بر قیمت بلیط هواپیما دارد ؟

کلاس پرواز ، یکی از متداول ترین اصطلاحات بلیط هواپیما می باشد . کلاس پرواز عموما به دسته های مختلف مانند فرست کلاس ، پرمیم اکونومی ، بیزینس کلاس و اکونومی تقسیم بندی می شود . البته ممکن است هر یک از خطوط هوایی و شرکت های هواپیمایی دسته بندی خاصی را برای خود داشته باشند . آیا می دانید کلاس های پروازی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟ و یا چه امکانات و خدماتی در کلاس های پروازی ارائه می شود . در ادامه مطلب اطلاعاتی را در خصوص انواع کلاس پرواز و تفاوت های آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم با ما همراه باشید .

 

انواع کلاس پرواز در هواپیماها

بهتر است بدانید انواع کلاس های پروازی از نظر قیمت و تقسیم بندی به قدری پیچیده می باشند که بسیاری از افراد و خدمه هواپیما در رابطه با تفاوت های آن ها اطلاعاتی ندارند . در واقع کلاس پرواز نوعی درجه بندی برای صندلی ها و امکانات هواپیما می باشد . انواع کلاس پرواز عبارتند از :

 

فرست کلاس (First Class) یا درجه یک

یکی از بهترین و ممتازترین نوع کلاس پرواز که به عنوان پرواز ویژه پولدارها و افراد مشهور شناخته شده است ، فرست کلاس یا درجه یک می باشد . کلاس پرواز فرست کلاس از کلاس های پروازی بیزینس کلاس ، اکونومی و پرمیوم اکونومی لوکس تر می باشد . در هواپیماهایی که مخصوص کلاس پروازی فرست کلاس می باشند ، تعداد محدودی صندلی یا کابینی جلوی هواپیما وجود دارد .  در این کابین خدمات بیشتری ارائه می شود و به دلیل فضای بیشتری که دارد ، راحت تر می باشد . به علاوه از حریم خصوص بیشتری برخوردار است . برای مسافران فرست کلاس بهترین نوشیدنی ها و غذاها سرو می شود و مسافران بین انواع دسر ، پیش غذا و نوشیدنی ها حق انتخاب دارند .

 

بیزینس کلاس (Business Class) یا درجه‌ تجاری

یکی دیگر از انواع بلیط سفر درجه ی تجاری می باشد ، کلاس پرواز بیزینس کلاس در خطوط هوایی تجاری و ریلی ارائه می شود . در این کلاس پروازی سطح متوسطی از خدمات ارائه می شود . اما در حال حاضر بسیاری از خطوط هوایی ، در کلاس پرواز تجاری بالاترین سطح خدمات را ارائه می دهند. در پروازهای بیزینس کلاس غذاهایی که ارائه می شود به انتخاب مسافر می باشد . کیفیت صندلی ها ، غذاها و نوشیدنی های ، خدمات داخل فرودگاه و سایر امکانات وجه تمایز کلاس تجاری از سایر کلاس ها می باشد . در کلاس تجاری بسیاری از خطوط هوایی صندلی های تخت خواب شو نصب نموده اند . اما پیش از این تنها در کلاس پرواز فرست کلاس صندلی های تخت خواب شو ارائه می شدند .

 

کلاس اکونومی یا اقتصادی (Economy class)

پایین ترین کلاس پرواز کلاس اکونومی یا اقتصادی می باشد که در خطوط ریلی و سفرهای دریایی هم مشاهده می شوند . صندلی های کلاس اکونومی از قابلیت خوابیدن برخوردار می باشند و تنها شامل یک میز تاشو نیز هستند . در کلاس پروازی اقتصادی امکانات سرگرمی تنها شامل یک صفحه نمایش می باشد که در کابین نصب شده است و برای تمام مسافران برنامه ی یکسان پخش می کنند .

 

پرمیوم اکونومی (Premium economy)

کلاس پرواز پرمیوم اکونومی توسط برخی از خطوط هواپیمایی ارائه می شود . در این کلاس پروازی خدمات بیشتری نسبت به کلاس پرواز اکونومی ارائه می شود . در حقیقت اگر بخواهیم کلاس پرواز پرمیوم اکونومی را توصیف کنیم همان کلاس پرواز اکونومی است با امکانات و خدمات بیشتر !

 


کلاس پرواز

اینماد
تمامی حقوق این سایت متعلق به می باشد (ورژن 2.0.1)